Malin och hennes UVK5-kurs

Med den teknologiska framgång vi ser har det idag varit möjligt för mig att delta i ett seminarium som ägts rum på Campus Helsingborg härifrån Tanzania. Teknologi, öppensinnade och hjälpsamma kursansvariga bör tilläggas, Magnus Grahn och David Örbring. Tack! Tänk att det går att lösa det mesta.

För mig kändes det som att jag var en av studenterna sittandes runt bordet. Min internetuppkoppling var inte den bästa, började inne på mitt rum men flyttade snabbt ut för att försöka hitta bättre mottagning.

Problemet med att flytta ut blev dock att barn som slutat skolan för dagen kom och satte sig för att se vad pågick. Vid den tidpunkten hade vi dock lagt ner video och körde enbart telefon. Efter 40 minuter försvann mottagningen igen, vilket kändes surt.

Till nästa gång tänker jag att jag får hitta en plats med mer stabilt nätverk, som på skolan. Varför jag valde mitt rum var främst för att få arbetsro… Är svårfunnet på offentliga ställen då folk är väldigt pratglada här! Men som sagt, förhoppningsvis går det bättre nästa gång.

MALIN FORSLUND

januari 13, 2017