”De är så himla duktiga”

Det går bra här!

Nu börjar allt flyta på, om man nu kan säga det om livet här – det är alltid något nytt som händer!!! Jag har det verkligen toppen! Njuter av varje sekund. Alla är så trevliga och omhändertagande. Känner mig verkligen välkommen vart jag än vänder mig.

Malin 2

Jag har undervisat fyra lektioner hittills och resten har jag observerat andra lärare. Det finns många likheter, men också skillnader. Det som har överraskat mig mest är elevernas kompetens, de är så himla duktiga!! Men allt är mer instrumentellt än hur vi har det. Till exempel har de en väldigt strikt syllabus som lärarna måste förhålla sig till.

Malin 1

I lördags blev jag hembjuden till en av lärarna och hans familj. Vi åkte till Victoriasjön och besökte lite olika byar. Det blev en kanondag!

MALIN FORSLUND

Malin 3_redigerad-1