Si möten och positiv energi!

Hej finaste lärarstudenter!

Jag ska först självklart be om ursäkt för frånvaron av blogginlägg! Men säkerligen precis som ni så har de första två veckorna av skolan varit fullt av nya upplevelser och tyvärr mindre tid till bloggandet.

Jag har nu börjat svenska där vi arbetar med textanalys av både det skönlitterära och mindra skönlitterära slaget med de två fantastiska föreläsarna Bibbi och Paul som våra ledande ljus i detta mörker av begrepp och kurslitteratur. Riktigt roligt är det! Hurra för svenskan!

Sen har vi också börjat med våra SI möten! Hurra för det! Historia (som jag är mentor för) hade sitt första möte idag. Riktigt roligt tyckte jag i alla fall att det var, och studenterna verkar tycka det var givande. Si-mentorskapet går ju ut på att vi som läst kursen innan leder diskussionsgrupper där vi pratar om kurinnehållet och förhoppningsvis kan fördjupa våra kunskaper med hjälp av kurskamraterna. Genialiskt eller hur? Jag är just nu full av positiv energi trotts att jag lämnade hemmet imorse vid 7.40 och inte är hemma förens nu vid 18.40. Men helt klart riktigt bra dag med föreläsning och si-möte och där emellan plugg och ett återbesök på en historieföreläsning om flodkulturerna i öst.

Jag hoppas ni tycker skolan är lika roligt och givande som jag!

Här är fina Emma, mentor för Svenska, redo med att bjuda på fika!

Hej hopp så länge!

september 12, 2013