Full fart, Si-möten och en kort filmkarriär!

Nu har hösten verkligen gjort sitt intågande här i Skåne. September har varit milt och härligt men nu börjar de kalla vindarna komma mer och mer. Sagt och gjort, min skinnjacka åkte på igår. Hösten för en student är en hektisk tid med mycket tentor och saker som ska hinnas med på en kort termin. Jag tycker i alla falla att vårterminen känns längre!

bild4
Höstvackra Lund!

I denna veckan har jag gjort något mycket roligt och läskigt! För en månad sen fick jag förfrågan om att vara med i en film om Campus och självklart tackade jag glatt ja. När jag kom tilll ship (en av skolans restauranger) för att möta upp min chef så möttes jag av en ljudkille, en kameraman och en regissör. Jag skulle bara säga en meningen men jag blev så nervös, jag skakade, tixade med mitt huvud och blinkade frenetiskt av ljuset. Allt var som jag hade föreställt mig de sa till och med ”kamera, ljud, tagning KÖR!” Stackars regissörer vilket tålamod de måste ha! Till slut verkade vi få en okej tagning och jag gick därifrån helt svettig och trött av nervositet! Men ska bli roligt att se resultatet.
bild
Kamerateamet som filmade mig.

Förra veckan drog SI-mötena igång. Jag är själv inte mentor eftersom mitt ordförandeuppdrag tar så pass mycket tid, ni kan läsa Amalias inlägg om hur första mötet med historiestudenterna var. Vi har alltid i nuläget mentorer från årskurs 2 och 3 i grundkurserna i svenska, engelska, historia och samhällskunskap. De träffar de som läser ämnena en gång i veckan. Diskuterar, reder ut och fikar. Hur mysigt och lärorikt som helst! Ett beprövat sätt att få vänner, bättre betyg och att komma in i studie- och studentlivet på alla plan. Ni som inte gick denna veckan – ni är självklart välkomna. Etta som tvåa 🙂

I morgon sitter jag på mitt kontor på E1 mellan 13.00-16.00 och svarar på frågor, pratar sittning, tentaångest eller bara snackar lite strunt. VÄLKOMMEN!
bild3
Såhär trött var jag en sen dag i skolan- i morgon lovar jag att vara mycket piggare!

Ha det fint!
Er tillgivna ordförande 🙂