Vad gör vi studenter när vi inte pluggar?

1. Fikar! Studenter älskar att fika! Latte, kakor och annat gott står överst på mångas lista av vardagslyx. Favoriten i Helsingborg är Ebbas fik som är inrett i femtiotalsstil.

Skane_EbbasFik
Underbara Ebbas fik!

2. Går på fest. Ja som hårt pluggade student behöver du ha kul! Man kan gå på allt från korridorsfester till pubkvällar på Villan, sittningar eller baler. Både Helsingborg och Lund har en uppsjö av aktiviter att erbjuda de flesta dagarna i veckan. Alla har också en väldigt bra alkoholpolicy och det finns ingen hets. Fokus är att umgås och ha kul tillsammans”

3. Umgås med kursare!
Bjud hem dina klasskompisar på middag, prat och mys. Många har flyttat långt hemifrån och vill inget hellre än att umgås. Min bästa vän gick en kurs i Lund och kände ingen där. Hon gick fram till en tjej och sa ”hej ska vi vara kompisar?” och de är vänner än! Var öppen och trevlig så löser sig det mesta 🙂

4. Träna!
Många av gymmen i studenttäta städer har studentrabatt. Skaffa en träningspolare i klassen och kör!

5. Jobba extra!
Som student har du ett hyfsat fritt schema. Du kan söka jobb i några av de flera hundra affärerna på Väla bara för att ge ett exempel!

6. Hänger på Gröningen.
Gröningen är den gräsklädda strandpromenaden i Helsingborg som på sommaren är full av glassätande människor. Vi brukar gå ner där och grilla på våren och sommaren.

Gröningen_1
Här kan du hänga på våren och sommaren om du blir Helsingborgsstudent!

Detta var allt för mig idag.
Kram på er!

april 2, 2014