Som som som sommaren…… skuttar jag fram!

Tillbaka i verkligheten skulle man väl normalt säga, men när man lever sin dröm: att utbilda sig till lärare känns det som ett krystat idiom. Att sommaren varit helt fantastisk vädermässigt har väl ingen undgått, men att en sommar kunde leverera så mycket glädje och inspiration bådar gott för den kommande höstterminen. Vi inledde sommaren med att åka till Mallorca i två veckor tillsammans med mina föräldrar. Första gången jag tillbringat en semester tillsammans med mina föräldrar sedan jag blev vuxen, med undantag för en vecka med mor min när jag precis flyttat hemifrån. Att som student kunna resa utomlands är som ni alla vet en lyx man inte tror är möjlig. Dock i vårt fall var det snälla föräldrar som stod för resan med anledning av min 40 års dag, min mans 50 års dag och min fars 60 års dag. Och en sån fantastisk resa det blev! Sol, bad och god mat och många härliga skratt. Oron innan en resa med föräldrar är säkert för de flesta påtaglig. Man tänker på schismer som kan uppstå och irritation och påfrestande på tålamod och humör. Men inte en enda gång uppstod det något av det tidigare nämnda. Ja, jo en privat avstickare som kanske inte väcker ett jätteintresse nu när du läser. Men visst är det där det börjar – att kunna samsas och ha kul i vardagen. I synnerhet nu med tanke på valet som är i antågande är det extra viktigt att tänka på att inte hänga upp sig på småsaker hos sina medmänniskor.

DSCN2044

Både jag och min man fick möjligheten att infria våra drömmar som vi haft sedan barnsben på Mallorca. Min man fick dyka på djupt vatten med tuber och jag fick hålla i en stor Golden Eagle, 7 kg tung och otroligt majestätisk. Ett sånt praktdjur! Wow – en riktig adrenalin kick. ”Live your dreams, don´t dream your life”

IMG_9470

Efter en helt underbar resa gick sommaren i glädjens tecken. För fest måste man ju ha när man fyller jämnt. En ”liten” trädgårdsfest med 70-talet gäster klämdes in med pompa och ståt. Däremellan en tripp till skärgården och mycket sol och bad. Så denna sommar har jag verkligen laddat batterierna! Kommer att skutta runt i korridorerna som en ”duracellkanin”, eller vänta nu, det var visst andra batterier som fick 2014 års bäst i test Award. Hösten bjuder på många utmaningar. Bland annat kommer jag att agera SI mentor för de studenter som läser engelska första terminen, en utmaning jag ser fram emot. En annan utmaning är en 15 högskolepoäng-uppsats som ska tas an. För er som läst mina blogginlägg tidigare så förstår ni att det kommer att bli en del att göra utöver det privata med tanke på hus och familj och framför allt en otroligt aktiv dotter. Men oj så roligt! Återigen: Lev dina drömmar – dröm inte bort ditt liv. Så ser ni en skuttande 40-årig student i korridorerna så är det bara jag som lever på mina sommarladdade batterier!

Väl skutt, Eller jag menar Väl mött!

Petrakanin (Lånad bild)

september 8, 2014